مقالات

فواید چای سبز برای سلامتی

فواید چای سبز برای سلامتی

چای سبز ( Green tea ) یکی از نوشیدنی های سالم می باشد که قدمت استفاده از آن به دلیل خواص شگفت انگیزی که دارد، به بیش از هزاران سال می رسد. تقریباً تمامی ما از فواید چای سبز که مملو از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی مفید برای بدن و ذهن می باشد و به طرز عجیبی موجب کند شدن روند پیری می شود، بسیار شنیده ایم. در این مقاله، شما با فواید چای سبز برای سلامتی و اینکه چگونه می توانید آن را بنوشید تا از آن لذت ببرید ( برای طعم و فواید آن ) آشنا خواهید شد.

 

چرا چای سبز ؟

سال های سال است که چای سبز به عنوان اکسیری برای زیبایی و سلامت استفاده می شود و با این که منشا آن چین است، به طور گسترده در سراسر آسیا استفاده می شود. این نوشیدنی دارای کاربرد های زیادی از جمله کاهش فشار خون برای جلوگیری از سرطان و… است. دلیل این که چای سبز دارای مزایای بیشتری نسبت به چای سیاه برای سلامتی است، می تواند به دلیل فرآوری بودن باشد. چای سیاه به روشی فرآوری می شود که تخمیر را امکان پذیر می کند در حالی که فرآوری چای سبز از روند تخمیر جلوگیری می کند. در نتیجه، چای سبز حداکثر مقدار آنتی اکسیدان و پلی فنول موادی را که فواید زیادی به چای سبز می دهد، حفظ می کند.

 

 ۱۱ مورد از فواید جالب چای سبز که نمی دانید

فواید جالب چای سبز که نمی دانید

در اینجا لیستی از فواید شگفت انگیز چای سبز آورده شده است. فوایدی که شاید از آن ها آگاهی نداشته باشید. البته برخی از این مزایا هنوز مورد بحث است، بنابراین اگر می خواهید از چای سبز برای اهداف دارویی و یا درمان استفاده کنید، لطفاً به خوبی در مورد عوارض احتمالی آن و عدم حساسیت به ترکیبات اطمینان حاصل کنید.

  1. کاهش وزن:چای سبز باعث افزایش متابولیسم می شود. پلی فنول موجود در چای سبز برای تشدید سطح اکسیداسیون چربی و سرعت تبدیل چربی به کالری مفید است.
  2. دیابت : چای سبز با تنظیم سطح گلوکز در کاهش سرعت افزایش قند خون پس از خوردن غذا کمک می کند. که می تواند از افزایش سن انسولین و ذخیره چربی جلوگیری کند.
  3. بیماری قلبی: دانشمندان فکر می کنند، چای سبز روی پوشش رگ های خونی تأثیر می گذارد و به آن ها کمک می کند بهتر قادر به مقاومت در برابر تغییرات فشار خون باشند. همچنین ممکن است از ایجاد لخته ها، که علت اصلی حملات قلبی است، جلوگیری کند.
  4. سرطان مری: این ماده می تواند خطر ابتلا به سرطان مری را کاهش دهد، اما همچنین تصور می شود که به طور کلی سلول های سرطانی بدون آسیب رساندن به بافت سالم پس از مصرف چای سبز از بین می روند.
  5. چای سبز باعث کاهش کلسترول بد خون و بهبودِ نسبت کلسترول خوب به کلسترول بد خون می شود.
  6. آلزایمر و پارکینسون: گفته می شود که چای سبز وخامت ناشی از آلزایمر و پارکینسون را به تأخیر می اندازد. مطالعات انجام شده بر روی موش ها نشان داده که چای سبز سلول های مغز را از مرگ محافظت می کند و سلول های آسیب دیده را بازیابی می کند.
  7. پوسیدگی دندان: مطالعات نشان می دهد که آنتی اکسیدان ” کاتچین ” موجود در چای می تواند باکتری ها و ویروس هایی را که باعث عفونت گلو، پوسیدگی دندان و سایر شرایط دندانی می شوند را از بین ببرد.
  8. فشار خون: تصور می شود که مصرف منظم چای سبز خطر فشار خون بالا را کاهش می دهد.
  9. افسردگی: تئانین یک اسید آمینه است که به طور طبیعی در برگ چای سبز یافت می شود. این ماده اثر آرامش بخش دارد و می تواند فواید زیادی برای نوشندگان چای داشته باشد.
  10. ضد ویروس و ضد باکتری: کاتچین های چای عوامل ضد باکتری و ضد ویروسی قوی هستند که برای درمان همه چیز از آنفلوانزا گرفته تا سرطان موثر می باشند. در برخی مطالعات نشان داده شده است که چای سبز از گسترش بسیاری از بیماری ها جلوگیری می کند.
  11. مراقبت از پوست: چای سبز می تواند به چین و چروک و علائم پیری نیز کمک کند، این به دلیل فعالیت های آنتی اکسیدانی و ضد التهابی آن ها است. مطالعات نشان داده است که استفاده از چای سبز به صورت موضعی می تواند آسیب های ناشی از خورشید را کاهش دهد.

 

چه مقدار چای سبز باید بنوشید؟

چه مقدار چای سبز باید بنوشید؟

واقعیت این است که مصرف یک فنجان چای سبز در روز تاثیرات فراوانی برای شما نخواهد داشت. نظر متخصصان این حوزه در مورد تعداد فنجان های لازم روزانه برخی دو فنجان و بعضی دیگر پنج فنجان ( متناسب با هدف مصرف ) می باشد. بنابراین اگر به فکر پای گذاشتن در این مسیر و مصرف چای سبز هستید، ممکن است بخواهید به منظور جلوگیری از بروز عوارض جانبی احتمالی تحت نظر یک متخصص از مکمل چای سبز مصرف کنید. ما در طنین زندگی به شما کمک خواهیم کرد از چای سبز و دیگر گیاهان و مکمل های دارویی متناسب با نیاز روزانه و هدفی که دنبال می کنید به صورت صحیح استفاده کنید. اما خبر خوب اینکه می توانید از خدمات تخصصی مشاوره ی طنین زندگی به صورت رایگان استفاده کنید.

 

خطرات احتمالی نوشیدن چای سبز

خطرات احتمالی نوشیدن چای سبز

چای سبز سرشار از کافئین می باشد. در نتیجه اگر به کافئین حساسیت دارید، پیشنهاد می کنیم یک فنجان در روز تنها از چای سبز استفاده کنید. چای سبز همچنین حاوی تانن است ( که می تواند باعث کاهش جذب آهن و اسید فولیک شود ) اگر باردار هستید یا قصد بارداری دارید، اکیداً از مصرف چای سبز خودداری کنید.

 

حتما امتحان کنید!

می توانید چای سبز را با سایر مواد سالم مانند زنجبیل که یک گزینه سالم و خوشمزه است، مخلوط کنید. همچنین می توانید برای بهبود طعم، آن را همراه با عسل میل کنید

 

سخن پایانی

چای سبز یکی از مفید ترین گیاهان و دمنوش ها می باشد که از آن به عنوان اکسیر جوانی یا راز زیبایی و سلامتی یاد می شود. ما در این مقاله در مورد خواص و عوارض جانبی احتمالی مصرف چای سبز گفتیم که می تواند به شما در انتخابی آگاهانه کمک بیشتری کند. همچنین شما عزیزان می توانید با مراجعه به سایت taninzendegi از دیگر خدمات و محصولات از جمله انواع چای سبز نیوشا که در زمینه ی داشتن زندگی سالم تر ارائه شده اند، استفاده کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *